Modeling and Analysis with Induction Generators, Third Edition

Features

Presents the fundamentals of and latest advances in the modeling and analysis of induction generators

Aids in understanding the process of self-excitation, numerical analysis of stand-alone and multiple induction generators, and requirements for optimized laboratory experimentation

Covers the application of modern vector control, optimization of power transference, use of doubly fed induction generators, computer-based simulations, and social and economic impacts

Summary

Now in its Third Edition, Alternative Energy Systems: Design and Analysis with Induction Generators has been renamed Modeling and Analysis with Induction Generators to convey the book’s primary objective—to present the fundamentals of and latest advances in the modeling and analysis of induction generators.

New to the Third Edition

- Revised equations and mathematical modeling

- Addition of solved problems as well as suggested problems at the end of each chapter

- New modeling and simulation cases

- Mathematical modeling of the Magnus turbine to be used with induction generators

- Detailed comparison between the induction generators and their competitors

Modeling and Analysis with Induction Generators, Third Edition aids in understanding the process of self-excitation, numerical analysis of stand-alone and multiple induction generators, requirements for optimized laboratory experimentation, application of modern vector control, optimization of power transference, use of doubly fed induction generators, computer-based simulations, and social and economic impacts.

COMPRE AQUI O LIVRO (LINK EXTERNO - Cultura)

COMPRE AQUI O LIVRO (LINK EXTERNO - Amazon.com.br)

Prévia do Livro no Google livros.

Sobre

O CEESP é um grupo de pesquisa vinculado ao programa de pós-graduação em engenharia elétrica da universidade federal de santa maria. Atua na orientação de alunos de mestrado e doutorado e no desenvolvimento de projetos de pesquisa, desenvolvimento e inovação nas áreas de smart grid, geração distribuída e sistemas elétricos de potência.